سیستم حفاظتی یا  سیستم نظارتی؟؟؟؟؟

شاید این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید برای منزل و یا محل کار خود دوربین مداربسته و یا دزدگیر نصب کنید و ندانید که کدام مناسب تر است.

منظور از حفاظت ، حفظ و نگهداری از ملزوماتی که دارید در برابر سرقت می باشد و همچنین اطلاع رسانی سریع هشدارها ، تا کاربران با دریافت اعلان خاص ، از حوادث محیطی پدید آمده مطلع شوند اما دوربین مدار بسته، بیشتر در راستای نظارت محیطی به کار می رود هدف از نظارت زیر نظر داشتن زنده و یا از قبل ضبط شده است. دوربین های مداربسته در کاهش وقوع جرم و سرقت ها نقش بسیار مهمی دارند اما به صورت پیشگیرانه نمی توانند عمل کنند .

در بعضی از محصولات نظارتی معرفی شده به بازار های داخلی و جهانی، قابلیت تشخیص و ارسال هشدار در دوربین مدار بسته قرار داده شده است ، ولی مطمئنا استفاده از سیستمی که انحصاری برای یک کار تولید شده ، میزان بازدهی و تامین امنیت محیط را بسیار بالا می برد.

دزدگیر حفاظتی

اگر شما دارای انبار، خانه، مغازه، کارگاه و … هستید و میخواهید هنگامی که آن مکان را ترک می کنید ، با اطمینان اموالتان در برابر سرقت حفظ شود بهترین گزینه دزدگیر می باشد.

شما پس از نصب دزدگیر در محل مورد نظرهنگام  ترک و خارج شدن از ساختمان دزدگیر را فعال می کنید و دزدگیر نقش حفاظتی خواهد داشت و اگر شخصی وارد ساختمان شود بلافاصله دزدگیر فعال شده و علاوه بر آژیر کشیدن با شماره هایی که در حافظه آن ذخیره شده است تماس می گیرد در این صورت بلافاصله شما و افراد نزدیک به محل آژیر دزدگیر متوجه شده و اموال شما حفظ خواهد شد.

تفاوت دزدگیر صنعتی، خانگی و تجاری

کار و هدف دزدگیرها یکی می باشد اما با توجه به نحوه کاربرد و محیط درنظر گرفته شده نوع دزدگیرها متفاوت می باشد برای مثال اگر قصد دارید برای محیط صنعتی و یا کارگاهی دزدگیر نصب کنید باید درانتخاب سنسورها دقت کنید و سنسورهای دزدگیر مطابق با محیط صنعتی در نظر گرفته شده باشد ، اما این موضوع در خانه و مغازه های تجاری متفاوت می باشد و سیستم دزدگیر انتخابی با دزدگیر صنعتی تفاوت خواهد داشت.
معمولا برای محیط های صنعتی و محوطه باز مثل حیاط از چشم دزدگیر وزنی استفاده می شود تا حرکت حیوانات در مقابل چشمی دزدگیر موجب تحریک آن نشود ، اما چشمی به کاربرده شده در محیط های خانگی و تجاری اکثرا حرکتی می باشد .
دوربین دید در شب در محیط های صنعتی اصولا باید دارای قدرت IR بیشتری نسبت به دوربین دید درشب استفاده شده در منزل باشد تا دارای کارایی بهتری باشد .

دوربین نظارتی

با دوربین مداربسته فرد و یا محیط خاصی توسط اپراتور و یا ضبط در حافظه مورد نظارت قرار می گیرد. در برخی مواقع از دوربین مدار بسته بعنوان راهنمای افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
برای مثال شما یک فروشگاه بزرگ تجاری را در نظر بگیرید برای حفاظت و کنترل کارمندان چه باید کرد؟؟؟ یکی از کم هزینه ترین و با دقت ترین ابزارها دوربین مداربسته می باشد زیرا این سیستم خطا نمی کند و تمام لحظه ها را ضبط می کند. با نصب دوربین در نقاط مختلف فروشگاه تصاویر بخش های مختلف را به اتاق مرکزی انتقال داده و با مانیتور اپراتور تمام بخش ها را نظارت می کند.

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته

در مواقعی نیاز است تا تصویر و فیلم محل کار، انبار و … را در زمانی که آن بخش را ترک می کنید مشاهده و نظارت کنید.

یکی از بهترین گزینه برای نظارت از راه دور توسط دوربین مداربسته سیستم انتقال تصویر می باشد.

با استفاده از سیستم انتقال تصویر براحتی می توانید فیلم دوربین ها را به صورت زنده و یا ضبط شده برروی گوشی موبایل و یا مانیتور مشاهده کنید .

و کلام آخراینکه:

برای اینکه امنیت کامل ساختمان منزل یا محل کار شما تامین‌ شود ما به شما پیشنهاد می کنیم هم از دوربین مداربسته و هم از دزدگیر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید چرا که با وجود دوربین مدار بسته اگر سرقتی انجام شود و فرد از محیط فرارکند شما به راحتی می توانید با تصاویر، این فرد را شناسایی و دستگیر کنید یا اگر دزدگیر شما آلارمی ارسال کند شما میتوانید با بررسی تصاویر دوربین مدار بسته ازعلت آن مطلع شوید.