دزدگیر اماکن یا سیستم اعلام سرقت یکی از بخش های مهم سیستم های امنیتی است که علاوه بر دوربین مدار بسته در بسیاری از فضاها و اماکن کاربرد فراوان دارد و به قولی می تواند تکمیل کننده بخش امنیتی محیط و یا حتی به تنهایی امنیت محل مورد نظر را تامین نماید. پیشنهاد ما این است که در صورت تشخیص کارشناس برای نصب سیستم اعلام سرقت همراه با دوربین مدار بسته اقدام نمایید.

بخش های اصلی دزدگیر

پنل اصلی دستگاه

قلب دزدگیر اماکن را پنل اصلی دستگاه شکل می دهد که تا حد امکان باید در امن ترین محیط قرار بگیرد ، چرا که تمام بخش های دیگر به آن وابسته و توسط پنل اصلی دزدگیر اماکن کنترل می شوند.
پنل دستگاه سیستم اعلام سرقت مانند DVR در نصب دوربین مداربسته عمل می کند و باید متناسب با نیاز و ورودی ها که در اینجا زون (zone) نام دارد انتخاب شود.

سنسور ها و چشمی ها

بخش دیگر دزدگیر اماکن را چشمی ها و انواع سنسورها تشکیل می دهند که وظیفه آن ها تشخیص انواع محرک های محیطی مانند حرکت و ضربه ها است که از طریق ارسال سیگنال ها چه به صورت سیمی و چه به صورت بی سیم باعث فعال شدن پنل دستگاه می شود.

* لازم به ذکر است که اجزای دزدگیر اماکن یا سیستم اعلام سرقت را می توان به دو روش سیمی و بدون سیم (که البته در نوع بیسیم نیازمند وجود تکنولوژی مخصوص در آن است) می توان به یکدیگر متصل کرد.

باتری دستگاه

وظیفه باتری دستگاه دزدگیر اماکن روشن نگه داشتن پنل اصلی دستگاه در زمان هایی که برق قطع می باشد است که از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار می باشد.

بلندگو یا آژیر

وظیفه آژیر ایجاد صدای بلند پس از فعال شدن سیستم اعلام سرقت می باشد که به تنهایی علاوه بر با خبر کردن افراد اطراف خود ، باعث ایجاد دستپاچگی در فرد خاطی شده و یکی از مهمترین بخش ها برای جلوگیری از سرقت می باشد.

ریموت ها

کارکرد ریموت ها یا همان کنترل از راه دور ، قطع و وصل کردن دزدگیر اماکن است که در زمان هایی که می خواهید محیط مورد نظر را ترک کنید به وسیله آن دزدگیر را فعال و در زمان هایی که قصد ورود به محیط را دارید به وسیله آن دزدگیر را غیر فعال می کنید.

چگونه از فعال شدن دزدگیر اماکن با خبر شویم؟

شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که زمان هایی که از محل قرار گیری سیستم اعلام سرقت فاصله دارید چگونه اگر اتفاقی پیش آید از آن با خبر شوید؟
این اتفاق با توجه به مدل پنل اصلی دستگاه دزدگیر اماکن شما مشخص می شود!

1) پنل های تلفن کننده یا تلفنی :

این پنل ها که ورودی خط تلفن در آن ها تعبیه شده ، در هنگام فعال شدن به تعدادی از شماره هایی که به حافظه دستگاه در هنگام نصب داده اید تماس می گیرد و پیام ضبط شده توسط شما و یا نصاب سیستم اعلام سرقت را برای شما پخش می کند.

2) پنل های سیم کارت خور یا سیم کارتی :

این پنل ها علاوه بر ورودی خط تلفن قابلیت اتصال سیم کارت را نیز دارند ، بنا بر این علاوه بر توانایی برقراری تماس قابلیت ارسال SMS را نیز داشته و در مکان هایی که خط تلفن دایر نیست بسیار پر کاربرد هستند.